Ekstrainntekt som vil hjelpe meg med å snakke foran forsamlinger

Nå er det bare noen få måneder igjen, så er jeg ferdig utdannet teolog. Det blir deilig å bli ferdig, men nå er det mye eksamenslesing. En utdanning jeg virkelig anbefaler for de som vil jobbe med alle mulige mennesker, i tillegg til å spre Guds ord til folk. Jeg vil skrive litt i dag om den ekstrajobben jeg har. Som student har du ikke mye penger og da er ekstrainntekt greit å ha. Rett borti gaten for der jeg studerer er det et bedehus. Jeg har jobbet der i ca. to år nå som ungdomsarbeider. Det er ulike aktiviteter hver dag. En dag for babyer, en dag for psykisk utviklingshemmede, en dag for ungdomsskoleelever osv. Det er en givende jobb. Jeg gjør det ikke bare på grunn av en ekstrainntekt, men jeg gjør det for da får jeg trening i å snakke om kristendom foran folk. Siden det er i et bedehus har vi en samling i midten av arrangementene der vi prater om den kristne tro. Vi bruker noen sitater fra bibelen for så å diskutere innholdet. Det er utrolig fascinerende. Når det er arrangementer for babyer blir det mer for foreldrene siden de er så små, men det er i hvert fall en begynnelse. Etter endt utdanning kommer jeg nok uansett til å jobbe deltid der, men vurderer mer og mer og bli ungdomsprest da mulighetene er så store. Det å prate med ungdom, barn og psykisk utviklingshemmede syntes jeg er meget givende.

Leave a comment